TECHNOLOGIE

KOREKTA LAKIERU​

Korekta lakieru to sposób na nadanie samochodowi nowego wyglądu bez konieczności wizyty w lakierni. Dzięki odpowiednim sposobom mechanicznym usuwane są niedoskonałości lakieru, co daje wrażenie, jakby auto przed chwilą zostało pomalowane na nowo.

Dla kogo korekta?

Każdy samochód, w czasie normalnej eksploatacji, może przeżyć miliardy spotkań z drobnymi ziarenkami piasku, większymi odpryskami, a nawet zwyczajnym kurzem. Wydaje się, że ten ostatni nie ma znaczenia, ale jeśli weźmiesz pod uwagę, że samochód zrobił już ze dwieście tysięcy kilometrów, to zrozumiesz, dlaczego piękny na początku lakier zmienił się z brzydką, matową powłokę pełną głębszych i płytszych rys.

 

Jak się koryguje lakier?

Podstawowy sposób korekcji, doskonały, jeśli na powłoce są widoczne tylko drobniutkie rysy i zmatowienia, polega na użyciu polerki z padami, które ścierają mikroskopijną warstwę powłoki lakierniczej, jednocześnie polerując na wysoki połysk „nową” warstwę. Zadanie to należy wykonać bardzo precyzyjnie przy dobrym oświetleniu – brak wprawy szybko zostanie odkryty: samochód nie będzie miał równej powłoki, niektóre miejsca będą wyglądały lepiej od innych, a nietrudno też zedrzeć zbyt grubą warstwę lakieru, co z kolei pozostawi karoserię bez jakiejkolwiek ochrony.




Głębokie rysy?

Głębokich rys nie da się usunąć do końca, ponieważ wymagałoby to zdarcia zbyt dużej ilości lakieru. Zaokrągla się tylko ich krawędzie, dzięki czemu uszkodzenia są dużo słabiej widoczne, a w wielu przypadkach w ogóle przestają być zauważalne. Oczywiście ten proces będzie wymagał zastosowania nieco innego sprzętu, a przede wszystkim anielskiej cierpliwości i bardzo dużej ilości czasu, dlatego nie dziwi fakt, że korekta lakieru nie jest usługą najtańszą. Na pewno jednak warto się nią zainteresować, jeśli samochód ma wyglądać jak nowy, a nie chcesz wydać fortuny na lakierowanie.

Czas to pieniądz

Na korekcie lakieru nie opłaca się oszczędzać. Zwykle zabieg trwa od 6 do nawet 12 godzin, ale to zawsze sprawa indywidualna. Podobnie jest z ceną – wszystko zależy od tego, ile i jakich uszkodzeń trzeba usunąć, a także wyjściowych parametrów powłoki lakierniczej. Taka operacja może być sporym wydatkiem, ale samochód po odnowieniu wygląda doskonale przez kolejnych kilka czy kilkanaście lat. Nierzadko zresztą efekt przechodzi najśmielsze oczekiwania właścicieli – samochód intensywnie używany może wyglądać lepiej niż taki, który przed chwilą zjechał z taśmy montażowej pokryty nowiutką warstwą lakieru.

POWŁOKI CERAMICZNE​

Lakier pod pełną ochroną

Mycie samochodów, agresywne chemikalia, ścieranie lakieru spowodowane kurzem, odpryskami piasku itd. powodują pogorszenie walorów wizualnych powłok lakierniczych zarówno na nowych, jak i na starych samochodach. Powłoki ceramiczne są sposobem na zabezpieczenie lakieru nawet na kilka lat.

Podstawowa ochrona

Pojedyncza warstwa prawidłowo nałożonego preparatu ochronnego osłania lakier przez rok lub dwa. Te powłoki ceramiczne są jeszcze stosunkowo miękkie, ale i tak trzeba użyć polerki, aby je usunąć. Taka podstawowa ochrona doskonale wydobywa kolor lakieru – powłoki ceramiczne same w sobie są bezbarwne, natomiast dzięki idealnie gładkiej powierzchni i specyficznej budowie mikroskopowej pozwalają podkreślić oryginalny kolor lakieru.

 

Zaawansowana ochrona

Nałożenie kilku warstwę bardzo twardych powłok ceramicznych zapewnia ochronę na ponad 5 lat. Oczywiście również w tym przypadku bardzo ważne jest, żeby powłokę ceramiczną nakładał ktoś, kto potrafi zrobić to idealnie równo, ponieważ tylko wtedy uzyskuje się efekt doskonale odnowionego lakieru. Kilkukrotne nakładanie powłok ceramicznych zapewnia dobra ochronę przed promieniami UV powodującymi blaknięcie powłok lakierniczych, a także zapobiega powstawaniu zacieków od wody, ponieważ powłoki ochronne są idealnie hydrofobowe.

 




Na nowy? Nie tylko!

Powłoki ceramiczne, choćby już z racji swojej ceny, proponuje się przede wszystkim właścicielom nowych aut, ale ponieważ doskonale chronią one nawet przed najbardziej agresywnymi chemikaliami, doskonale sprawdzają się na starych samochodach. Nie każdy dwudziestoletni samochód to złom – jeśli dbasz o swoje auto, zabezpiecz jego lakier.

 

Profesjonalizm podstawą sukcesu

Powłoki ceramiczne muszą zostać nałożone idealnie precyzyjnie. W przypadku niektórych z nich jest to bardzo trudne i wymaga olbrzymiej wprawy, dlatego, jeśli planujesz podobną operację, zrezygnuj z samodzielnej renowacji, tym bardziej że dobrych powłok ceramicznych nie da się kupić – użycie kiepskiej da efekt odwrotny do zamierzonego, a też nie będzie wcale tanie.

AUTO DETAILING​

Auto detailing to rozwiązanie dla miłośników perfekcyjnie wyglądających samochodów. Według osób, które profesjonalnie zajmują się właśnie auto detailingiem, jest to przede wszystkim sztuka, sztuka czyszczenia, konserwacji i renowacji samochodów. Kosmetyka w przypadku auto detailingu została sprowadzona do zupełnie nowego poziomu – nie chodzi już tylko o czystość, chodzi o przywrócenie samochodowi blasku.

Dbałość o szczegóły

Auto detailing to sztuka bardzo drobiazgowa. W końcu kto na co dzień czyści komorę wlewu paliwa albo przeprowadza dokładne czyszczenie komory silnika? W auto detailingu to norma. Chodzi o to, aby wyczyścić i odnowić każdy, nawet pozornie najbardziej nieistotny element auta. Nie ma takiego elementu, który można byłoby nazwać zbyt mało istotnym, żeby go czyścić. Drobiazgowość powoduje, że prace trwają po kilkanaście godzin, ale efekt wart jest każdego czasu.

 

Nie ma zanieczyszczeń nie do usunięcia

Przy rutynowym sprzątaniu zawsze trafi się jakaś plamka, którą trudno będzie usunąć i którą się pominie: a to przyschnięte owady na maskownicy, a to jakieś resztki smoły albo asfaltu na nadkolach – nikomu nie chce się ich usuwać w czasie zwykłego mycia, ale auto detailing nie pozwala na pozostawienie takich niedociągnięć. Niezależnie od tego, jak słabo widoczne to zabrudzenia, nie ma mowy o ich pozostawieniu. Ślad buta na boczku drzwi, nakładkach progowych – to wszystko musi zostać usunięte.

 




Nie tylko na oko, także na nos

Z zabrudzeniami nieodłącznie związany jest przykry zapach. Pojawia się raz, że z samego brudu, a dwa, że z działalności mikroorganizmów, które rozwijają się w każdym zakamarku auta. Usunięcie zapachu wymaga pozbycia się uciążliwych pasażerów, a do tego służy technologia ozonowania. Dokładne oczyszczenie kanałów wentylacyjnych, dezynfekcja wnętrza, i to bardzo drobiazgowa, pozwalają na usunięcie większości brzydkich zapachów ze skutecznością zdecydowanie większą niż przy zastosowaniu standardowego filtru węglowego.

 

Finisz

Auto detailing to także sztuka wykańczania samochodu – nanotechnologiczna warstwa zabezpieczająca chroni lakier i zapobiega ponownemu zabrudzeniu, a także przeciwdziała zaciekom w czasie deszczu lub po myciu auta. To element, o którym można by było łatwo zapomnieć, ale właśnie to decyduje, że auto wygląda dobrze nie przez parę dni, ale przez bardzo, bardzo długo po opuszczeniu warsztatu, w którym zostało idealnie wyczyszczone. To naprawdę usługa warta każdych pieniędzy i to niezależnie od tego, czy jeździsz samochodem nowym czy takim, który najlepsze lata ma już za sobą.